Albufeira

14 juli 2022 - Albufeira, Portugal

We staan 3 nachten op camping Albufeira in Albufeira, grote camping met animatie. Omdat we vlak bij het zwembad en de restaurants staan, kunnen we genieten van de avond-animatie. We hebben een accordeonist, karaoke (niveau was zeker niet slecht) en een zangeres te horen gekregen.

20220714_191325

Op de fiets naar Albufeira. Hier moet je in het hoogseizoen dus niet zijn.😳 Veel Engelse pubs met veel mannen in voetbalshirts van uiteraard Engelse voetbalclubs of met wit of rood ontbloot bovenlijf😵‍💫.  Hangt tegen hooligans aan. De roltrap naar het bovenste gedeelte was grappig om te zien. Zeker omdat hij het even niet deed en de mensen puffend en zwetend naar boven moesten. Wij zijn per fiets over de weg naar boven gegaan. Leve de e-bike.👍😄

Woensdag 13 juli was er 's ochtends een rare grauwe lucht te zien. Ook hing er een chemische brandlucht. We vermoeden dat de wind rook van de bosbranden in onze richting blies. Er zijn geen bosbranden in onze naaste omgeving.

's Avonds een mooie heldere supermaan.                                     20220713_231026

Donderdag 14 juli  naar het stadje Olhos d'Aqua gereden. Erg leuk strandje, praia Santa Eulália. De zee was aangenamer van temperatuur met flinke golven. Aat had het weer helemaal naar zijn zin.👍

20220714_191506

Vrijdag 15 juli gaan we de grens naar Spanje over.

1. Irma:
    Wel toeristisch, maar ook heerlijk weer. Idd veel bosbranden in Zuid Europa
  2. Tineke van der Eijk:
    15 juli 2022
    Mooie foto van de supermaan!
  3. Gerri de Bruijn:
    15 juli 2022
    Leuk, herkenbaar de roltrap naar een ander plateau. Wij zijn daar heel veel jaren gelden nog met Ien, Frans en mama met de Kerstdagen geweest. We hebben het er nog regelmatig over hoe leuk het daar was.🚴‍♂️🏖 fijne reis!
  4. Els van den Berg:
    15 juli 2022
    Mooie laatste foto’s uit Portugal.
    Inmiddels weer in Spanje gearriveerd zeker? Hitte en bosbranden in Portugal waren vanavond hier nog in t nieuws. Goede reis weer verder. Wat wordt de volgende bestemming in Spanje?
  5. Aat & Bea:
    15 juli 2022
    Wij zitten aan de kust, 30 graden. Dat is best te doen. Zeker aan het strand, wat 5 minuutjes lopen van de camping is. Staan nu in Isla Cristina, dat is 45 km voor huelva. Maandag gaan we naar Cadiz, dat is de oudste stad van Europa.