Benidorm

14 augustus 2022 - Benidorm, Spanje

Op naar het toeristische Benidorm. In 1980 zijn we hier een weekje geweest. Mooie boulevard, mooi strand maar vreselijk druk en één en al hoge hotels en eettentjes. Langs de boulevard valt het mee met de Nederlandse eettentjes. Die schijnen in een bepaalde wijk te zitten waar wij niet zijn geweest.

Aangezien het fietsen nog niet mag, zijn we met de auto door Benidorm gegaan. We wilden ook naar La creu de Benidorm, een groot wit kruis op een berg. Het schijnt vroeger een bedevaartsplek te zijn geweest. We konden, met de auto, niet helemaal bij de top komen. Het was zo wie zo een drama om er te komen. Maar liefst 3 keer verkeerd gereden. We moesten steeds hetzelfde rondje opnieuw rijden waarbij we 2 personen tegenkwamen die op een stoepje zaten te wachten. De derde keer lagen ze op hun rug. We weten niet of ze moe waren of in een deuk lagen van het lachen omdat die Hollanders alweer voorbij kwamen. Eenmaal boven hadden we een prachtig uitzicht over de stad Benidorm.

20220814_092705

Wat opviel was dat er enorm veel scootmobiels in Benidorm rondrijden, er zijn er zelfs in een tandemuitvoering. Ook op onze camping waren ze rijk vertegenwoordigd.

20220811_201610

Zelfs de verkeersaanduidingen zijn aangepast😂😂 We moesten gelijk denken aan de "Benidorm bastards". Een tv programma waarbij ouderen in scootmobiels jongeren bij de neus nemen.

We hebben ook de stad La vila Joiosa bezocht. Mooi strand en leuke straatjes met gekleurde huisjes.

20220811_201709

Uiteraard weer de nodige uurtjes in het ziekenhuis doorgebracht. Eerst in Benidorm zelf. Daar konden we niet terecht bij een trauma arts. Dan maar naar een reguliere arts op de eerste hulp. Weer foto gemaakt, vocht in, moet weggezogen worden. Maar dat mag alleen door een trauma arts worden gedaan. Gelukkig konden we 's middags terecht in Dénia, 50 km van Benidorm af. Prachtig ziekenhuis en de trauma arts bleek een Nederlander te zijn, wel zo fijn. Helemaal geen voorstander van vocht wegzuigen, kans op infectie en het vocht komt weer terug. Het lichaam moet het zelf opruimen. Advies: de knie gewoon gebruiken maar niet forceren en overbelasten. Mag zelfs (niet overdrijven) weer fietsen.

20220814_092340

Op de terugweg via Jávea, Calp met de 332 m hoge rots El Peñon de Ifach die uitsteekt uit zee en Altea teruggereden naar Benidorm. Prachtige bergrit. Altea wilden we de dag erna nog met de fiets aandoen, een mooi ritje, 10 km heen en ook weer terug. Het was alleen die dag met 38 graden te warm om te fietsen. Het was zo warm dat mijn telefoon oververhit raakte. Koelen aan een glas Sangria hielp niet. Uiteindelijk was 10 minuten koelkast genoeg om hem weer aan de praat te krijgen

IMG-20220813-WA0005

Terwijl ik dit verhaal schrijf, rijden we weer een stuk richting het noorden. We gaan een paar dagen in de buurt van Tarragona staan. Onderweg rijden we langs Oliva. Dit was een paar jaar geleden onze verste bestemming in Spanje. We hebben nu alle costa's bezocht en de Mddellandse zee beplonst.

1. Geja de Keijzer:
    14 augustus 2022
    Wat kunnen artsen van mening verschillen.😭
    Mooi daar zo te lezen. Ook warm. Hier nog een paar dagen warm, denk ik. s' nachts vind ik het nog goed te doen.
    Goede reis verder en sterkte met je knie.
  2. Aat & Bea:
    14 augustus 2022
    Dank je. Ook met medicijnen. Had wat voorgeschreven gekregen wat in Nederland niet mag vanwege de bijwerkingen. Gauw meegestopt.🙈🙈
  3. Ad Bax:
    14 augustus 2022
    Lekker broodje van Kootje of een patatje van Adje. Zo'n scootmobiel zou wel eens wat voor je kunnen zijn! Ik zou maar niet te denigrerend doen 😄😄. Fijn dat je goed advies hebt gekregen. Veel plezier verder.
  4. Aat & Bea:
    14 augustus 2022
    Er was zelfs een winkel voor die dingen 😂😂
  5. Sjaak:
    14 augustus 2022
    Volgens mij heb jij wel een oogje op zo'n scootmobiel.
  6. Aat & Bea:
    14 augustus 2022
    Volgende stap...na de e-bike. Maar wel een tandem.😝