Isla Cristina

22 juli 2022 - Isla Cristina, Spanje

We hebben Portugal verlaten en staan nu op een camping in Isla Christina in Spanje. Het stadje Isla Cristina ligt ongeveer 16 km van de Portugese grens af.

20220715_101343

De brug over de rivier de Guadiana vlak voor de Spaanse grens.

Vanaf de camping is het 5 minuten lopen naar het strand. Een zandstrand met veel mooi aangespoelde schelpen. De zee is heerlijk van temperatuur met hoge golven. Het heet geen Atlantische oceaan meer maar de Golfo de Cádiz. De kust heet Costa de la Luz.

20220716_162630

Op het strand is het met een windje goed uit te houden. Gelukkig had Aat zijn koptelefoon over zijn petje gezet.

20220716_135030

Op veel Spaanse campings kom je overdekte plaatsen tegen. Scheelt zeker qua temperatuur in de caravan.

De camping is echt Spaans. Zover wij hebben kunnen zien, staan er 2 Nederlanders, 1 Duitser en 1 camper uit Engeland op de camping. Voor de rest Spanjaarden en de meesten ook met hele families. Spanjaarden kamperen veel met tenten. Het is dan vaak een hele uitdragerij.

20220716_233604

's Avonds vanaf 10 uur wordt er gekookt en gegeten. Om half 12 een flinke viswalm is nou niet bepaald het lekkerste geurtje.

Het is rond de 30 graden. In de stilstaande auto loopt de temperatuur nog wel een stuk hoger op. Een restantje kaars dat omgevallen is, gaat zijn vloeibare weg zoeken over de bekleding van de kofferbak 🙈🙈

20220716_113044

Maandag 18 juni zijn we weer verder gereisd. Een rit van 255 km naar Cádiz.

Vergeten om het verhaal te publiceren🙈

Een beetje verlaat verhaal dus.😵‍💫

1. Irma:
    22 juli 2022
    Heerlijk daar aan het strand
  2. Emmy:
    22 juli 2022
    is het een beetje uit te houden met die hitte, kan ook lekker s'nachts op het strand slapen. weer leuke verhalen en foto's, geniet nog lekker van jullie avontuur. ook groetjes van Maas.
  3. Aat & Bea:
    22 juli 2022
    We hebben onze vriend, de ventilator. Het is dan best te doen ondanks de 27 graden in de caravan
  4. Truus:
    23 juli 2022
    Lekker genieten met dat mooie weer. Brug lijkt wel een beetje op de brug van Rotterdam