Villeneuve-de-la-Raho

24 augustus 2022 - Villeneuve-de-la-Raho, Frankrijk

Wat een geweldige camping, we hebben er 2 dagen bijgeboekt. Het weer is geweldig, het meer is heerlijk, vrij helder water en als je door bent 😵‍💫😵‍💫 lekker om af te koelen.

20220824_194511

20220820_202033

Schitterende libelles. Net als in het liedje: 3 kleine kleutertjes.

Ook de Middellandse zee is goed aan te rijden. Aat heeft nog heerlijk geplonst.🏊‍♂️

Door de bandenjacht hebben we veel van de omgeving gezien. Niet gelukt, dus maar opgegeven. Geen probleem want hij blijft hard genoeg. Schitterende smalle weggetjes tussen de abrikozen bomen. Hier willen wij niet met de caravan rijden. 🙈🙈  Deze streek is ook prima om te fietsen. We hebben 2 tochten van ongeveer 32 km gemaakt. Eén via Komoot. 🤪 Omdat je dan op straatnamen rijdt, gaat dat soms behoorlijk mis. Gelukkig hebben we dan de navigatie van Komoot of Google die ons weer op het goede pad terug brengt. De andere tocht was een voi verte in de omstreken van Perpigan. Uiteraard Perpignan bekeken. Veel bekende punten want we hebben hier vorig jaar ook gefietst.

20220824_194238

Cathédrale Saint-Jean-Baptiste

De opvallende gietijzeren klokkentoren wat typisch is voor deze streek en het rijke interieur met de mooie kunstwerken in de glas-in-lood-ramen.

20220824_194315

Palais des Rois de Majorque

20220823_11540220220823_115335

In de "wat mindere buurten" moeten de huizen soms gestut worden.

We zijn ook nog "culinair" uit eten geweest op de camping. Bestellen bij de bar en als de bestelling klaar is wordt het omgeroepen met een megafoon 📢 🤣🤣

20220821_204951

De pizza's, die trouwens heerlijk waren, moest je uit de doos eten en het bestek was niet al te stevig.😂😂

Die avond was er toevallig ook line dancing. Het terras zat helemaal vol met waarschijnlijk beoefenaars van line dancing uit de omgeving. We vroegen ons af waarom de mensen met zo'n lang en sjagerijnig  gezicht op de dansvloer staan.🤔

Donderdag 26 augustus gaan we weer een stukje verder richting het noorden.

1. Sjaak:
    25 augustus 2022
    Die lange gezichten bij het line dancen begrijp ik wel. Ze zagen dat jij met je knie niet mee kon doen. Hoe is het daar nu mee?
  2. Aat & Bea:
    25 augustus 2022
    Inderdaad, waren er ook ver vanaf gaan zitten. We houden er helemaal niet van.😝 Gaat goed, nog wel wat dik van het vocht maar geen pijn.
  3. Ad Bax:
    25 augustus 2022
    Hebben jullie nou die Banyul al geproefd?
  4. Aat & Bea:
    25 augustus 2022
    Wel een andere dessertwijn, Olympus heet die, Rive Saltes. Zal net zoiets zijn.
  5. Ad Bax:
    25 augustus 2022
    Nee joh, Banyul is veel beter. Probeer nou maar.
  6. Aat & Bea:
    25 augustus 2022
    We gaan op zoek. Verkrijgbaar in de grotere supermarkten?