Laroque-des-Albères

19 augustus 2022 - Laroque-des-Albères, Frankrijk

We staan op camping Las Planes in Laroque-des-Albères. Een Franse camping maar wel schoon en kneuterig.  Het plaatsje is schattig met een mooie Mairie.

20220817_112739

Op bandenjacht geweest maar helaas, gaat hier niet lukken. Dat wordt een herkansing op de volgende camping bij Perpignan.

20220819_163155

Rond de camping is (op dit moment voor mij) lastig fietsen. Veel flinke hoogteverschillen. Met de auto een rondrit gemaakt richting Collioure. Mooie cols en uitzicht op Collioure.

20220819_163633

Langs de kust fietsen gaat prima. Met auto en fietsen naar Argelès-sur-mer en daar een groene fietsroute (voie verte) van Argelès <>  Canet en Roussillion gefietst. Onderweg door het plaatsje St-Cyprien-plage gekomen. Een tocht van 42 km, daarna geen verslechtering van de knie.👍

20220818_135418

Zo ziet het strand van Argelès-plage er in het hoogseizoen uit als het bewolkt is en er een harde wind staat.

Tijdens de fietstocht kwamen we langs het Étang de Canet St-Nazaire. Hier staan wat oude vissershuisjes.

20220819_165146

Zoals op de foto te zien is, hebben we op deze camping wat minder weer. Woensdag 17 augustus onweer gehad en een uurtje lichte regen. Donderdags voor het eerst sinds 2 maanden 's avonds binnengezeten omdat het door wat lagere temperatuur en wind fris werd.

Vrijdag 19 augustus weer verder gegaan. We moeten maar liefst 17 km rijden naar onze volgende camping, camping municipal les Rives du Lac in Villeneuve-de-la-Raho. Maar wat voor kilometers. De weg is smal met hobbels en kuilen. Uiteraard tegenliggers maar dat was gelukkig vrij makkelijk op te lossen. Vervolgens kregen wij een rare snuiter voor ons en in een dorpje een begrafenisstoet met politiebegeleiding. Ja...de gendarmerie had ook weer eens wat te doen.🤭

20220819_165817

De pony was alleen, heel voorzichtig erlangs gereden.  Gelukkig raakte ze niet in paniek.😅

We hebben een mooie plek op de camping met een prachtig uitzicht over het Lac de la Raho.

20220819_171232

1. Ad Bax:
    20 augustus 2022
    Fijn dat je knie weer wat beter gaat. Jullie zitten in de streek van de Banyul. Daar komt een fantastische dessertwijn vandaan. Smaakt heerlijk bij chocoladetaart.