Puygaillard-de-Quercy

1 september 2022 - Puygaillard-de-Quercy, Frankrijk

Camping Fargogne in Puygaillard-de-Quercy ligt echt in the middle of nowhere. Het is een schattige camping dat gerund wordt door een Belgisch echtpaar. We hebben een mooie grote plaats met uitzicht op het zwembad. Helaas voor de eigenaren staat de camping met 27 plaatsen maar voor ⅕ deel vol. Wel lekker rustig en je hebt het zwembad helemaal voor jezelf.

20220828_132719

Maandag 29 augustus kwamen Karel en Lenny aan. Hun gezichten waren een film waard. Een complete verrassing voor ze. 😂😂

Voor 's avonds was er regen en onweer voorspeld. De bui kwam ineens zo snel dat iedereen erdoor werd verrast. Er was een harde storm en alles wat niet vast zat, vloog door de lucht. Gelukkig dit keer geen schade.

In de buurt van de camping is het lastig fietsen. Geen fietspaden en vrij steile heuvels. Een kleine fietstocht van 18,4 km naar Larroque gemaakt, een mooi oud dorpje in een prachtige omgeving.

20220901_11383520220901_114049

Onderweg kwamen we een pruimenboom tegen.

20220829_10535320220829_105316

De dag erna zijn we met de fietsen op de auto naar Montauban gereden. De stadswandeling gefietst en daarbij de higlights bekeken.

20220831_121957

De Saint Jacques-kerk met een mooie voorgevel

20220831_122147

Het Place Nationale, één van de oudste pleinen van Frankrijk, de Kathedraal Notre-Dame-de-L'Assomption en de Pont-Neuf ( de nieuwe brug)

20220831_121910

De Pont-Vieux (de oude brug)

Vanuit Motauban naar het Canal de Montech gefietst. Hierbij moesten we het spoor onderdoor.😂😂

20220831_121819

Het Canal de Montech is vergelijkbaar met het Canal du Midi, iets breder en minder begroeiing maar ook met sluisjes.

20220831_121735

Karel en Aat genoten van het in het zwembad baantjes trekken maar werden daarbij aangevallen door dazen.🙈 Aan Lenny de eer om de blazen in te smeren.

20220829_172313

Ook werd er een balletje gegooid. Aat moest hierbij zijn meerdere erkennen. 😂 Ik zal de standen maar niet doorgeven.🙈

IMG-20220831-WA0002IMG-20220831-WA0003

's Avonds werd er een spelletje keezen gespeeld, de dames tegen de heren. De heren werden knap ingemaakt. Wij kregen dus uit nijd de namen "hoofdtakkenwijf" en "zijtakkenwijf". 😂😂

Woensdagavond was het "bonte avond". Op de camping gegeten en daarna nog een laatste spelletje kezen met een afzakkertje.

20220831_195931

Donderdag 1 september scheidden onze wegen zich weer. Karel en Lenny richting Spanje en wij richting huis.

1. Ad Bax:
    1 september 2022
    Een stadswandeling op de fiets???
  2. Aat & Bea:
    Knap hè 😂😂
  3. Sjaak:
    1 september 2022
    Atje zag eens pruimen hangen, Oh, als eieren zo groot ........
  4. Karel en Lenny:
    1 september 2022
    Ha Aat en Bea, jullie hebben heel goed verwoord wat een leuke dagen we gehad hebben. Heerlijk gegeten, glaasjes (een paar maar😂😂😂) gedronken en heel veel gelachen. Zeker de dames want Bea wat hebben we ze ingemaakt👍👍. Goede terugreis en tot snel. Karel en Lenny
  5. Aat & Bea:
    1 september 2022
    Wij vonden het ook super! 👍 We gaan ze in oktober weer een kans geven.🤭🤭 Heel veel plezier op camping Les Medes. Weten jullie het klantennummer? Wij zaten in de 40 dacht ik. Vraag het anders nog maar eens.
  6. Els van den Berg:
    2 september 2022
    Ziet er allemaal bijzonder gezellig uit. Nog even gas geven en de reis zit er weer op. Veilige laatste dagen.
  7. Aat & Bea:
    2 september 2022
    Dank je wel. Maandag zijn we weer thuis.
  8. Irma:
    2 september 2022
    Wat een hoop gezien weer. Ook heel leuk om te fietsen daar. Goede thuisreis.
  9. Aat & Bea:
    3 september 2022
    Zijn nu op weg naar Waterloo, stond ook nog op het lijstje. Maandag willen we thuis komen.