Lissabon

9 juli 2022 - Lissabon, Portugal

Om in Lissabon of Lisboa te komen, kan je met de fiets op de veerboot. Helaas waren wij vergeten om op de dienstregeling te kijken. Het gevolg was dat wij een uur zouden moeten wachten. Dan maar het alternatief, met de auto. Daarvoor moet je de tolbrug over, wij niet met klotsende oksels hoor Dick😜 Wel bleek dat we in de verkeerde rij reden. We mochten niet meer switchen. 🙈 Bij het langsrijden ging er een alarm af en een oranje lamp branden. Oeps...dit was de rij van tolbadges of zoiets. We werden niet achtervolgd dus ...........maar doorrijden en €1,85 verdiend.

Lissabon is leuk om een keer te zien. Erg druk met verkeer en veel toeristen. We hebben de stad verkend met een hop on / hop off bus. Lekker bovenin uitwaaien en uitstappen bij een bezienswaardigheid.

20220705_113942

Torre van Belém, een verdedigingstoren  aan de oever van de Taag.

20220709_121018

Mosteiro dos Jerónimos, een klooster waar ontdekkingsreizigers voor hun vertrek biddend de nacht doorbrachten. Vasco de Gama is zo'n reiziger en heeft een praalgraf in het klooster.

20220709_113003Basilicada Estrala

20220709_123837

Mooi uitzicht. In de verte het plein Praça do Marquês de Pombal. De marquês steunt met 1 hand op een leeuw, symbool van macht.

20220709_112845

De boog, Arco de Rue Augusta geeft toegang tot het plein Praça do Comercio.

20220709_112608

De Elevador de Santa Justa is een 45 meter hoge lift die het centrum van Lissabon verbindt met het hogere gedeelte. Wij hebben gelopen😅😅

We zijn ook het British Cemetery opgelopen, zeer oude graven. We vonden het al vreemd dat er vlaggenslingers hingen. 😳 Totdat we aangesproken werden door de Engelse dominee....ze waren in afwachting van een bruidspaar....of we ons maar wilden verwijderen. Het kerkhof bleek maar tot 1 uur geopend voor publiek. 🤗

20220709_112730

De dag erna langs de boulevard  gefietst. We kwamen langs een tentenkamp. Dachten eerst aan een vluchtelingenkamp. Bleek het de Portugese versie van "camping Bakkum" te zijn.

20220709_111845

's Middags naar het strand, denk je lekker rustig een boekje te kunnen lezen. Komen er links en rechts kinderen langs. Het waren er zeker wel een 400. Wel heel gedisciplineerd en gelukkig streken ze een eind bij ons vandaan neer.

20220707_151123

20220707_151029

Vrijdag 8 juli zijn we weer verder gegaan. We staan nu in Vila Nova de Milfontes, dat is een dorp halverwege Lissabon en de Algarve. We weten nu ook waar al die ooievaars van Salamanca zijn gebleven....hier dus.😂😂

20220708_102903

In elke elektriciteitspaal zaten een stuk of 6 nesten en dat kilometers lang. Zal wel een kinderrijk gebied zijn 🤭😜

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. George:
    9 juli 2022
    Weer een leuk verhaal Bea.
    Ik lees ze met veel plezier.
    Groetjes aan Aat.
  2. Aat & Bea:
    9 juli 2022
    Dank je wel. Heb ik gedaan.👍😀
  3. Michelle Goedhart:
    Leuk verhaal
    Veel plezier met de verdere vakanties

Groetjes Luuk
  4. Aat & Bea:
    9 juli 2022
    Hé Luuk, wat leuk dat je onze verhalen leest en de foto's bekijkt. 👍😀 Jij ook heel veel plezier in Frankrijk. 🌞😎🍦
  5. Geja de Keijzer:
    9 juli 2022
    Je kunt iig weer iets afvinken
  6. Aat & Bea:
    9 juli 2022
    Zo is dat. Had er meer van verwacht. Schijnt in 1755 een aardbeving te zijn geweest. Veel schade niet gerepareerd.
  7. Ad Bax:
    9 juli 2022
    Lissabon, sweet memories. Die lift is ontworpen door Eiffel ,je weet wel, van die toren 😄. Je hebt er van die prachtige oude cafe's met typisch portugees tegelwerk. Eind van de middag een lekkere vinho Verde op een terrasje in de schaduw.
  8. Aat & Bea:
    9 juli 2022
    Stond weinig info bij de lift. Volgens Wiki is Raul Mesnier de Ponsard de ontwerper. Het schijnt dat een puntdak van een huis vervangen moest worden door een plat dak. Erg mooie versieringen. Wij hebben gelopen maar had al spijt want de blaren van Coimbra gingen opspelen.😝😝
  9. Gerri de Bruijn:
    10 juli 2022
    Weer erg genoten van jullie reisverhaal. Stoer om niet met de lift te gaan maar te gaan lopen. Weer mooie foto’s, ook je verhalen. Compliment Bea😘🤗
  10. Aat & Bea:
    Dank je wel.👍😘
  11. Marjan la Grand:
    10 juli 2022
    Hoi Bea, wat een mooi verhaal en foto's weer, prachtig! Ik krijg er zo ook wel zin in om het allemaal te ondernemen en in het ,eggie, te zien.Doe Aat de groetjes en veel plezier met jullie verdere reis.
  12. Aat & Bea:
    Doe ik.👍Groetjes terug.