Marbella

1 augustus 2022 - Marbella, Spanje

We staan op camping La Buganvilla, 5 km van Marbella. Ook hier hadden we de eerste ochtend last van mist. Deze mist wordt “bruma” genoemd of, door de zeelui, “niebla de taró”. Het is een mist die zo dik is dat zwemmen in zee verboden kan worden.

We hadden gehoopt hier langs de kust te kunnen fietsen. Helaas geen doorgaande route. Veel straatjes die doodlopen bij het strand en geen boulevard. Bovendien is de A-7 een spelbreker. Je kan er wel overheen via loopbruggen maar vervolgens kan je fietsend geen kant op.

Met de auto + fietsen Marbella doorkruist. Erg druk / toeristisch en geen plek om te parkeren.

Met de auto en fietsen naar Torremolinos gereden. Vandaaruit naar Málaga gefietst. Een hele mooie route over de boulevard en door een natuurpark.

20220801_174821

Helaas ging Bea onderuit in een flauwe bocht op een fietspad van beton. Natte banden in combinatie met opgehoopt stof in die bocht had hetzelfde resultaat als ijzel. 🙈🙈 Het gevolg was een dikke en pijnlijke knie, pijnlijke pink, pijn in de zij (rib) en diverse blauwe plekken. De dag erna kwamen de spierpijnen. Opgestaan en weer verder gefietst.💪💪

Malaga is een mooie stad. Goed te doen om per fiets te bekijken.

20220728_152411

Oud straatje

20220801_175511

De poort van de Iglesia del Sagrario en de Catedral Nuestra Señora de la Encarnación. Deze twee kerken liggen tegen elkaar aan.

20220801_183331

Teatro Romano

20220801_183450 20220801_175016

Alcazaba de Málaga, een Moors fort met prachtige uitzichten. Goed zicht op de arena Plaza de toros de la Malagueta.

Maandag 1 augustus zijn we weer vertrokken. Met een overnachting op camping El Pino in Torrox-Costa gaan we dinsdag weer verder richting Almeria.

Maandagmiddag op zoek gegaan naar een autobandenzaak. We vonden die in Nerja, een plaatsje in de buurt van Torrox. De linkerachterband loopt langzaam leeg, er moet om de 3 dagen flink wat lucht bij, een stukje ijzer bleek de boosdoener te zijn. Na de reparatie het balkon van Europa in Nerja bezocht. Prachtige uitzichten met mooie luchten door de bewolking die boven de bergen hangt.

20220801_180802

1. Tineke van der Eijk:
    1 augustus 2022
    Hoi Bea, hopelijk vallen de pijnlijke plekken mee, in ieder geval ben je weer dapper verder gefietst!!👍🚴🏼‍♀️ Sterkte!
    En weer mooie plaatjes trouwens 😊👌
  2. Geja de Keijzer:
    1 augustus 2022
    Bea sterkte met de spierpijn en je knie.
    Mooie omgeving. Wij hebben ook gefietst in Malaga. Mooie stad.
  3. Ad Bax:
    2 augustus 2022
    Hoi Bea, ik hoop dat je snel herstelt. Gooi er maar gauw een sangria in! 🍹
    Wij zijn ook eens in Benamaldena geweest en het leukst zijn eigenlijk de oude dorpscentra Die wat hoger liggen buiten het toeristische gedoe.
  4. Aat & Bea:
    2 augustus 2022
    Dank je, ga ik doen🍷👍Maar dan even niet op de fiets.🤪 Aat zei dat vallen in de familie zit en dat ik jouw brace misschien kan lenen. De schat😡
  5. Ad Bax:
    2 augustus 2022
    Ja, die brace ligt voor je klaar. Ik heb'm niet meer nodig.
  6. Marjan la Grand:
    3 augustus 2022
    Hoi Bea en Aat, nou Bea wat vervelend dat dat dan weer gebeurd, hopelijk valt het mee met je knie en spierpijn en herstel je weer snel. 💪
    Jullie hebben weer heel veel gezien onderweg en mooie foto's gemaakt, leuk om te zien!
    Groetjes allebei👍😘
  7. Aat & Bea:
    3 augustus 2022
    Gaat wel weer goed. Knie is nog wel dik maar kan ermee lopen en kan hem ook buigen. Waarschijnlijk een gekneusde rib maar die doet alleen pijn met bukken en slapen. Al met al, geen belemmeringen en we zitten nu op de fiets in Almeria. Groetjes van ons.😘😘
  8. Emmy:
    4 augustus 2022
    oh Bea dat was even schrikken, en de weg geeft niet mee, weer mooie foto's en leuke verhalen, het beste met je knie en de spierpijn. we hebben 4 dagen op de Veluwe gefietst, gelukkig zonder brokken.
  9. Aat & Bea:
    4 augustus 2022
    Lekker hoor. Goed weer gehad? Het gaat al weer een stuk beter. Knie is nog wel dik maar kan er alles mee doen. Meeste last van een rib, moet slijten.😝