Roquetas de Mar

5 augustus 2022 - Roquetas de Mar, Spanje

We gaan richting Almeria en hebben een plaats op een camping in Roquetas de Mar gevonden. Roquetas de Mar ligt ongeveer 20 km voor Almeria. Onderweg komen we een landschap tegen dat kenmerkend voor de provincie Almeria is. Een zee van witte plastic kassen waarin tomaten, paprika's, komkommers, courgettes en aubergines worden geteeld.

20220804_192401

Het Westland is er niks bij vergeleken.

Op camping Roquetas hebben we een mooie ruime plek met een zonnedak erboven. We hebben maar liefst 4 palmbomen op onze plek staan.

20220804_190951

Omdat de camping buiten Roquetas ligt, is het op het strand niet druk. Ook hier palmbomen, zelfs op het strand groeien bomen.

20220802_154017

Het stadje zelf is erg toeristisch. Langs de boulevard die 12 km lang is en prachtig om te fietsen liggen de grote hotels pal naast elkaar. Lijkt Turkije wel.

Woensdag 3 augustus zijn we naar Almeria gegaan, fietsen achterop want langs de kust er naartoe fietsen gaat niet.

Almeria heeft een oude binnenstad en zelfs een heuse rambla. Goed te fietsen, vrij vlak met fietspaden en fietsstraten.

20220803_135238

Rambla del Obispo Orberá

20220804_192047

Plaza de Toros. Er worden niet alleen stierengevechten gehouden.

20220804_191936

De Catedral de la Encarneción de Almeria. Het gebouw doet aan een fort denken. Dat klopt ook omdat het vroeger als verdedigingswerk tegen o.a. piraten diende.

20220804_191518

Plaza de la Constitución of Plaza Vieja (gemeenteraad) en het Monument voor de Martelaren van de Vrijheid. De toren is van de kerk en het klooster van Santa Clara.

20220804_191841

Het Alcazaba de Almería is het Arabische fort van de stad. Het is gebouwd in de 10e en 11e eeuw en is het één na grootste arabische fort in Andalusië. Aan de straatkant was een trap naar boven maar langs het fort liep ook een weg omhoog. Wij heel stoer met de fiets naarboven.😅💪Ook daar was een trap alleen kwam je op die manier het fort niet binnen.🙄 Wel een prachtig uitzicht over Almeria en de haven.

20220804_191619

In de haven is het Cargadero de Mineral (Cable Inglés), ook bekend als het El Alquife-dok. Het is een ertslaaddok dat in gebruik was van 1904 tot 1970. Het werd gebouwd voor het transport van ijzererts uit de Alquifemijnen. Het bouwwerk verbindt het station met de haven.

Vrijdag 5 augustus zijn we weer verder getrokken.

20220805_114515

Hoe zien "zwarte weekenden" eruit? Wij voelen ons meer een Remy. Het landschap is erg kaal en dor.

We staan nu op camping Los Madriles, 20 km voor Cartagena. Weer een schitterende plek met uitzicht op het zwembad en de zee.

IMG-20220805-WA0000

IMG-20220805-WA0002

Helaas heeft de waterpomp het begeven. Nieuw pompje erin bleek niet de oplossing. Via de receptie aan een adres  van een professionele reperateur gekomen. In het volgende verhaal horen jullie hoe het is afgelopen. We gaan nu eerst tot maandag genieten van het zwembad en Cartagena bezoeken.

1. Irma:
    5 augustus 2022
    Wat een rust, Heerlijk zo op het strand. Mooie omgeving.
  2. Gerri de Bruijn:
    5 augustus 2022
    Wat een heerlijke staanplaats. Mooi uitzicht !
    Monteur Aat heeft het maar lastig met zijn waterpomp….. even geduld. Lekker biertje erbij en genieten🍺🥵
  3. Karel en Lenny:
    5 augustus 2022
    Prachtige foto’s weer, mooie plek zo onder de palmen.
    Ennuh Aat, dat shutteltje in je gereedschapbak🙈 is dat nog uit Les Medes 😉