Isla Plana

8 augustus 2022 - Isla Plana, Spanje

Helaas, geen water in de caravan dit weekend. Aat is gaan vragen bij de receptie. In Isla Plana zit een caravanshop, misschien.... Maar o nee! Volgens de receptie geen professional, een oude man, hebben we misschien helemaal geen stroom meer in de caravan! 🙈🙈 Op de route naar Alicante zit een bedrijf, betrouwbaar! Aat gebeld en we kunnen maandag langskomen.

Mooie rit door de bergen naar Cartagena. We hebben een cultuurpas aangeschaft. Hiermee kunnen we 4 bezienswaardigheden bezoeken.

20220808_192543

Museum Teatro Romano.

Meer dan 2000 jaar lag het Teatro Romano enkele meters diep onder de grond verstopt. Het was pas in 1987, bij de afbraak van een 19de eeuws paleis, dat er Korinthische zuilen werden gevonden, waarop archeologen aan de slag gingen.

20220808_191736

Ascensor Panorámico.

LIft die je 45 meter hoog naar het Castillo de la Concepción brengt.

20220808_191606

Castillo de la Concepción

Van het kasteel zelf is weinig over. Je kan er wandelen en prachtige vergezichten zien. Op de middelste foto is oud en nieuw te zien, een modern podium en het Teatro Romano. Op de foto linksboven zijn de overblijfselen van de Plaza des Toros te zien. De arena van Cartagena werd in 1853 op de ruïnes van het Romeinse amfitheater gebouwd. In 2008 werd begonnen met het deels afbreken van de arena om zo de Romeinse overblijfselen bloot te leggen.

20220808_19130320220808_191152

Muralla Púnica

Restanten van de oude stadsmuur uit 229 v. Chr. In de stadsmuur is een oude crypte uit de 16e of 17e eeuw aangetroffen met nissen vol met menselijke resten. In het museum was ook een tentoonstelling over de films van Indiana Jones.

20220808_192219

Palacio Consistorial, het stadhuis.

Prachtig van binnen. Helaas geen rondleiding op zaterdag. Wel een fototentoonstelling over de Dominicaanse Republiek en Tahiti en kunst van.......ben ik vergeten.😂

20220808_192036

Zomaar wat foto's. Rechtsonder het Arsenal, een militair (marine) complex

20220808_190927

De Zulo.

Eerbetoon van de stad aan de slachtoffers van terrorisme. Het stelt de figuur voor van een zittende man, naakt en weerloos, zijn benen omhelzend, in een bijna foetushouding. Helaas voor de foto's maar fijn dat ze het doen, wordt er, zoals bij zoveel bouwwerken in Spanje, gerestaureerd.

20220808_190838

Het zwembad van de camping.

Een heerlijk zwembad gevuld met zeewater. Elke avond werd het zwembad leeggepompt en in de loop van de nacht weer gevuld. Op één avond werd het bad zelfs met een hogedrukspuit schoongemaakt.

Maandag 8 augustus zijn we weer verder gegaan naar een camping voor Alicante.

1. Irma:
    9 augustus 2022
    Wat een mooie bezienswaardigheden weer. Waterkraan gemaakt?
  2. Ad Bax:
    Prachtig allemaal!
  3. Ad Bax:
    9 augustus 2022
    Ik zie helemaal geen eten en drinken??