Hourtin

22 juni 2022 - Hourtin, Frankrijk

De volgende bestemming is camping Les Ourmes in Hourtin.

IMG-20220619-WA000120220620_164933

Hier ligt een stukje nostalgie, onze eerste kampeervakantie. Dat was in 1986, inmiddels alweer 36 jaar geleden. Ja, ja, we worden oud.🤗🤗 Op deze camping hebben wij Gerard en Helga ontmoet, we hebben nog steeds contact met ze.

We hebben een mooie fietstocht van 61 km rond het meer van Hourtin gemaakt.

20220620_13370420220620_133551                               Hourtin-Plage

20220620_16293220220620_144000            Heel bosrijk, een bosbrand wordt snel ontdekt.

20220620_151042                          Een overheerlijke Pelforth met uitzicht op het meer van Hourtin.

's Avonds om 9 uur zou er onweer en regen komen. Om 7 uur begon het dicht te trekken. Gelukkig konden we alles op tijd opruimen en binnenhalen. Binnen de kortste keren brak er een noodweer uit, onweer, regen en hagel. De camping stond blank met daarin dobberend hagelstenen ter grootte van een dobbelsteen.

IMG-20220620-WA000520220620_200128IMG-20220620-WA0009

Kijk bij video's hoe het was. Rond half 8 was het aardedonker.

Helaas zijn de auto en caravan hier niet tegen bestand en zitten wij met 2 poffertjespannen. Verder geen schade of lekkages. We hebben er onderhand ervaring mee, het is de derde keer dat ons dit overkomt. Verzekeringen in kennis gesteld en we gaan gewoon weer vrolijk verder. De afhandeling komt wel als we weer thuis zijn.

IMG-20220621-WA0000

De andere dag bleek de camping met een laag bladeren en grote dennenappels bedekt. Een ploeg van een man of 5 is de hele dag bezig geweest met harken, bladblazer en bladzuiger🙉🙉

Het weer ziet er voor de komende 4/5 dagen niet zo best uit, regen en onweer zijn voorspeld.

De kaart erbij gepakt, net als 36 jaar geleden....Gerard😂😂😂 en we besluiten om verder te reizen naar Spanje en Portugal. Misschien dat we op de terugweg deze hoek weer meepakken.

1. Geja de Keijzer:
    22 juni 2022
    Lekker buitje!! Het weer was weer snel hersteld zo te zien.
  2. Aat & Bea:
    22 juni 2022
    Zeker, erna scheen de zon zelfs even. 's Nachts en vannacht ook nog onweer en regen maar niet zo heftig
  3. Irma:
    Heftig weer. 🙈
  4. Els van den Berg:
    22 juni 2022
    Jeetje, wat n bui zeg en balen van de opgelopen schade zo aan t begin van jullie rondreis. Voorspoedige reis naar Spanje en vooral veel ☀️
  5. Karel en Lenny:
    22 juni 2022
    Oh, oh wat een heftig weer zeg en de opgelopen schade is wederom heel vervelend. Gelukkig zoals altijd positief en de draad weer opgepakt. Sowieso jammer van het slechte weer in Hourtin. Wij zijn er ook geweest en vonden het met de zee enz een mooie omgeving. Goede reis verder
  6. Gerri de Bruijn:
    23 juni 2022
    Bizar weer! Kan de pret niet drukken bij jullie. Mooie foto’s en video. 🌝🤗
  7. Ad Bax:
    23 juni 2022
    Tsjonge, die Fransen zijn niet te vertrouwen. Gelukkig heb je zelf geen hagelstenen op je hoofd gekregen. Gauw naar Spanje en Portugal. Veel plezier nog.
  8. Sjaak:
    24 juni 2022
    Jullie zullen wel een sterretje achter jullie naam krijgen bij de verzekeringsmaatschappijen... Wel balen, maar zoals jullie zelf al aangeven. De schade herstellen komt later wel en blijf genieten.
  9. Aat & Bea:
    24 juni 2022
    😂😂 en nou maar hopen dat 3 x scheepsrecht is.
  10. Sjaak:
    Of beter gezegd "dak recht"😂