L'Ametlla de Mar

16 augustus 2022 - L'Ametlla de Mar, Spanje

Een korter verhaal dit keer. We hebben 2 dagen op camping Nautic in L'Ametlla gestaan. Mooie camping met groot zwembad en aan een prachtige baai.

20220815_140804

L'Ametlla zelf ziet er wat vervallen uit. Jammer, want het ligt heel idyllisch tegen een rots en aan de baai.

Door een stukje ijzer wat in de band vastzit, hebben we nu een rechtervoorband die langzaam lucht verliest. Gisteren (maandag) op zoek gegaan naar een bandenboer. Helaas, alles dicht. Het is Maria Tenhemelopneming of Maria Assumptie, een katholiek feest dat in Nederland Maria Hemelvaart wordt genoemd. Reden voor de Spanjaarden om vrij te zijn.

's Middags op gepaste wijze afscheid genomen van Spanje met een sangria. Ditmaal één met cava. Heel lekker!😋😋

IMG-20220815-WA0001

Morgen, 16 augustus, de grens over naar Frankrijk. Ons plan om via Madrid te gaan, gaat niet door. We zouden dan in het westen van Frankrijk uitkomen en dat lijkt ons i.v.m. de bosbranden daar geen goed idee.

1. Irma:
    16 augustus 2022
    Daar kan je idd maar beter weg blijven.
  2. Sjaak:
    16 augustus 2022
    Zo'n sangria is niet verkeerd.
  3. Truus:
    16 augustus 2022
    Als je de goeie hebt is hij inderdaad erg lekker ga het over 14 dagen ook proberen
  4. Aat & Bea:
    18 augustus 2022
    Deze i.p.v. de traditionele rode is aan te bevelen. Wij hadden hem met cava. Kan ook met gewone witte wijn.
  5. Michelle Goedhart:
    17 augustus 2022
    Leuk welkomstdrankje voor in NL!
  6. Aat & Bea:
    18 augustus 2022
    Yammie! Gaan googelen wat er allemaal in gaat.😋😋